Történelem órákhoz

 

Egy uradalom működése – a Grassalkovichok birtoképítő munkája

A 18. századi nagybirtok szerkezete, működése, lakóinak élete, életkörülményei.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 6. osztályában.

 

A kereskedelem régen és ma – kiindulási alap a szatócsbolt az állandó kiállításban

A foglalkozás két témakörhöz kapcsolható (egyeztetve a tanár kollégával) a nagy földrajzi felfedezések és a világkereskedelem kialakulásának korához valamint a dualista monarchia gazdasági életéhez.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 6. vagy 7. osztályában.

 

A két világháború közti Gödöllő kisiparosai

A foglalkozás a két világháború közti Magyarország témakör gazdaság és társadalomtörténeti részéhez kapcsolható.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 8. osztályában.

 

Királyi utazások: foglalkozás a gödöllői Királyi Váróban

A Monarchia vasúthálózatának kiépülése, az utazási szokások, kedvelt úti célok, a királyi pár utazásai.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 8. osztályában.

 

Gödöllő, a hajdan volt fürdőváros

A foglalkozás a boldog békeévek társadalomtörténetéhez vagy a Budapest világvárossá válása témához kapcsolható.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 7. osztályában.

 

Magyar irodalom órákhoz

Petőfi és Mednyánszky Berta – A szerelem gyöngyei versciklus, Gödöllőn írt versek

A szerelem érzése és szerelmi líra Petőfi pályájának korai szakaszában.

Petőfi második gödöllői tartózkodásának, Mednyánszky Bertához fűződő érzéseinek és az ehhez köthető verseknek a megidézése interaktív, drámajátékos formában.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 7. évfolyamában.

Játszátok el Petőfi versét Jó kis legendát írtunk Petőfiről, ugye Biztos a c jelű válasz a jó

 

Balladák üvegképeken – Kádár Kata, Júlia szép leány, Budai Ilona

A foglalkozás a gödöllői művésztelep szecessziós kiállításának üvegablak tervei és az alkotásokat ihlető balladák közti kapcsolatot járja körül. Rajzos és dramatikus feladatokkal próbálja a gyerekeket a fenti balladák világával valamint a ballada műfaji sajátosságaival megismertetni.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 6-7. évfolyamában.

Üvegterv készítés Nagy Sándor nyomán

 

Ady és Léda – a Léda villa, Léda-emlékek a múzeum kiállításában

A múzeumban őrzött Léda-hagyaték kapcsán megidézzük interaktív, drámajátékos formában a 20. század elején Ady és Brüll Adél között szövődött híres, hírhedt viszonyt és a kapcsolathoz köthető versek közül néhányat.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 8. évfolyamában.

 

Művészettörténet órákhoz

 

A barokk gödöllői emlékei

Séta a múzeum barokk terméből kiindulva, és a város köztéri barokk szobrainak, épületeinek megtekintése.

A tantervi anyagba integrálható általános iskolák 6. osztályában.

 

A szecesszió gödöllői emlékei

A gödöllői művésztelepen élő alkotók munkásságának, életmódjának, a szecesszió stílusjegyeinek bemutatása.

szecessziós képkeretbe meghívó készül diákok szecessziós képkeretei szecessziós foglalkozáson készült

 

Fényképezz!

Fotótörténeti érdekességek a múzeum gyűjteményében lévő műtárgy fényképezőgépeken keresztül.

Általános iskolák 8. osztálya számára médiaismeret és művészettörténet órákhoz.

Mit látsz a sztereoszkópban mi kerül a képkeretbe Hogyan működik a sztereoszkóp

 

Jelentkezés és további információ:

Kovács Noémi
múzeumpedagógus — museum educator

Tel.: +20 269-2007
Fax: +36 28 422-003
E-mail: k.noemi.muzeum@gmail.com